Ładowanie danych...
Loading...

Zacisk hamulcowy

Zacisk hamulcowy - sklep incar.pl

Hamulce tarczowe znane są już od ponad 50 lat. Z powodzeniem wypierają one układ bębnowy, oferując większą efektywność, lepsze odprowadzenie ciepła i mniejszą masę. Do końca lat dziewięćdziesiątych producenci montowali je głównie na osi przedniej, lecz coraz większa moc współczesnych pojazdów sprawiła, że wypierają one bębny hamulcowe również z osi tylnej.


Konstrukcja hamulców tarczowych jest niezmieniona od dnia, w którym zostały wynalezione. Głównym ich elementem są zaciski hamulcowe.


Sklep motoryzacyjny incar.pl posiada bardzo bogatą ofertę zacisków hamulcowych. Sprawdź w naszej wyszukiwarce części, jaki zacisk hamulcowy producent przewidział w Twoim aucie i wybierz odpowiedni spośród tych, które oferujemy. 

Rodzaje zacisków hamulcowych

Współcześnie stosowane są dwa rodzaje zacisków hamulcowych:


  • Zacisk pływający - najczęściej stosowany typ zacisków w samochodach osobowych. Konstrukcja składa się z dwóch części: jarzma, czyli podstawy przymocowanej na stałe do zwrotnicy pojazdu oraz części ruchomej zacisku. Po naciśnięciu pedału hamulca tłoczek zacisku hamulca dociska wewnętrzny klocek do tarczy a obudowa przesuwa się po prowadnicach zacisku, dociskając równomiernie drugi klocek. Zacisk pływający posiada tłoki tylko po jednej stronie tarczy.
  • Zacisk stały - stosowany zazwyczaj w samochodach dysponujących większymi mocami. Obudowa jest na stałe przymocowana do zwrotnicy i nie zmienia swojego położenia w trakcie pracy. Tłoczki (w odróżnieniu od zacisku pływającego) znajdują się po obydwu stronach tarczy hamulcowej, a w momencie naciśnięcia pedału hamulca równomiernie dociskają do niej klocki.

Jakie są objawy uszkodzonego zacisku hamulcowego? Dowiedz się więcej.

Budowa zacisku hamulcowego

W samochodach osobowych zazwyczaj stosowane są zaciski pływające, z uwagi na dosyć prostą konstrukcję. Budowa zacisku hamulcowego składa się z następujących elementów:


  • Jarzmo - nieruchoma podstawa, na stałe przymocowana do zwrotnicy
  • Korpus zacisku
  • Tłoczek - (zazwyczaj jeden lub dwa) tłok hydrauliczny, dociskający klocek do tarczy
  • Uszczelnienie tłoczka
  • Prowadnica - odpowiada za przesuwanie obudowy zacisku
  • Osłona gumowa prowadnicy - chroni ją przed zanieczyszczeniami 
  • Odpowietrznik


Pojedyncze części zacisków hamulcowych znajdziesz tutaj.

Jak działa zacisk hamulcowy

W zacisku hamulcowym umieszczone są klocki hamulcowe, po obydwu stronach tarczy hamulcowej. Po naciśnięciu pedału hamulca tłoczek wysuwa się, dociskając jeden z klocków do tarczy. Obudowa jednocześnie przesuwa się po prowadnicach, powodując równomierne dociśnięcie drugiego klocka do tarczy, a w efekcie hamowanie pojazdu.

Najpopularniejsi producenci zacisków hamulcowych

Sklep incar.pl oferuje zaciski hamulcowe tylko sprawdzonych marek. Sprawdź naszą ofertę zacisków producentów takich jak:



Wszystkie produkty z kategorii Zacisk hamulcowy w ofercie sklepu z częściami motoryzacyjnymi incar.pl to fabrycznie nowe elementy wysokiej jakości, objęte gwarancją producenta. Kupując w sklepie online Incar.pl masz gwarancję produktów najwyższej jakości w atrakcyjnej cenie oraz szybką realizację zamówienia.

Dopasuj części

precyzyjnie do swojego auta po typie silnika lub numerze VIN

Zwrot do 14 dni

Zwróć nieużywany towar i otrzymaj zwrot pieniędzy

Bezpieczne zakupy

Sklep z certyfikatem SSL

Darmowa dostawa

od zamówień powyżej 390 zł

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.