Data: 2022-07-07
Regulator ciśnienia paliwa odmawia posłuszeństwa? Zepsuty regulator może objawiać się dostarczaniem zarówno zbyt niskiego, jak i zbyt wysokiego ciśnienia. Dzisiaj poznasz objawy uszkodzenia regulatora ciśnienia paliwa, które pomogą ci zdiagnozować właściwie usterkę w aucie.
Zadaniem regulatora ciśnienia paliwa jest otwieranie lub zamykanie dopływu paliwa do układu wtryskowego. W momencie, gdy ciśnienie osiągnie odpowiednią wartość, regulator otwiera dopływ. Tym samym niespalona benzyna trafia z powrotem do zbiornika paliwa. Taki zabieg pozwala zachować różnicę ciśnień pomiędzy kolektorem dolotowym a bezpośrednio obwodem zasilania.
Objawy uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa - diesel, jak i benzyna, charakteryzują się podobnymi oznakami awarii. Każdy doświadczony mechanik przyzna, że do najważniejszych objawów zepsutego regulatora ciśnienia paliwa należą:
- szarpanie silnika,
- dławienie silnika ,
- przygasanie silnika na jałowych obrotach.
Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że awaria regulatora daje więc podobne objawy, co zatarta pompa paliwowa oraz zatkany filtr paliwa. Jeśli regulator ciśnienia paliwa utrzymuje zbyt wysokie ciśnienie, wtryski w aucie są nadmiernie obciążone. Paliwo nie ma możliwości wrócić do baku.
Zadaniem komputera ECU jest zrównoważenie procesu poprzez redukcję czasu wtrysku, jednak bardzo często nie kończy się to powodzeniem. Z tego względu po awarii regulatora ciśnienia dochodzi często do zalewania silnika paliwem. Rozpoznaje się to m.in. po zapachu niespalonej benzyny.
Trzeba pamiętać, że taka awaria jest niebezpieczna, bo niespalone paliwo może dostać się do katalizatora i spowodować jego wybuch. Ewentualna eksplozja w wielu przypadkach może doprowadzić do całkowitego zniszczenia wkładu katalizatora lub znajdującej się za nim sondy lambda.
Tutaj znajdziesz wysokiej jakości nowy regulator ciśnienia paliwa.
Aby prawidłowo rozpoznać uszkodzony regulatora ciśnienia paliwa, należy dokładnie słuchać pracy silnika. Każda nieprawidłowość powinna zwrócić uwagę kierowcy, tym bardziej, jeśli może ona dotyczyć bezpośrednio układu paliwowego. Należy także pamiętać, że regulator ciśnienia paliwa nie podlega naprawom - trzeba go wymienić na nową część.
Przyjmuje się, że dobrej klasy część jest w stanie pracować od 200 do 250 tysięcy kilometrów. Warto pamiętać, że naprawę tego elementu można przeprowadzać jedynie na wystudzonym silniku. W przeciwnym razie, ciśnienie, które zgromadziło się w regulatorze, mogłoby doprowadzić do wytryśnięcia paliwa na rozgrzany kolektor wydechowy. Doprowadziłoby to wprost do pożaru.
Awaria regulatora ciśnienia paliwa wpływa bezpośrednio na pracę całego silnika. Trzeba mieć tego świadomość i pamiętać o wymianie także innych elementów układu paliwowego. Wymiany mogą wymagać także oringi uszczelniające element na listwie wtryskowej. Zalecana jest również kontrola ewentualnych wycieków.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa musi być wymieniany w sterylnych warunkach. Nawet niewielkie ilości piasku czy kurzu mogą mieć wpływ na nieprawidłową pracę elementu lub wręcz doprowadzą do jego zatarcia.
Zanieczyszczenia na regulatorze, układzie paliwowym lub listwie wtryskowej mogłyby doprowadzić także do uszkodzenia samych wtryskiwaczy. Ewentualny koszt naprawy układu wtryskowego to nawet kilka tysięcy złotych.
precyzyjnie do swojego auta po typie silnika lub numerze VIN
Zwróć nieużywany towar i otrzymaj zwrot pieniędzy
Sklep z certyfikatem SSL
od zamówień powyżej 390 zł