Data: 2022-11-03
Jeśli przy użytkowaniu samochodu pojawią się problemy takie jak trudny start silnika, zbyt wysokie obroty na biegu jałowym, czy nadmierne pobieranie paliwa, to przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Dowiedz się, jak rozpoznać objawy!
Zadaniem tego elementu, w całym układzie silnika, jest monitorowanie temperatury płynu chłodzącego w jednostce napędowej. Komponent mierzy stopień ciepła w silniku, a następnie przekazuje sygnał do komputera samochodu. Po tym system wykorzystuje otrzymane dane do regulacji pracy rozrządu motoru, a także wtrysku paliwa. Dzięki temu silnik jest wydajny i efektywnie pobiera paliwo.
Skupmy się na objawach uszkodzonego czujnika temperatury płynu chłodzącego. Do oznak, które pojawiają się jako pierwsze, zalicza się spadek zużycia paliwa. Może być kilka przyczyn tego zjawiska.
Źle pracujący element wysyła nieprawidłowy sygnał do komputera, co z kolei prowadzi do błędnych obliczeń rozrządu jednostki i kalkulacji paliwa.
Uszkodzony czujnik temperatury silnika może też stale wskazywać, że temperatura w jednostce jest zbyt niska. W takiej sytuacji motor będzie dostarczał więcej benzyny lub oleju napędowego po to, aby podnieść temperaturę w komorze. Niepokojące jest też pojawienie się wysokich obrotów silnika na biegu jałowym.
Nowy czujnik temperatury płynu chłodzącego znajdziesz tutaj
Na jakie inne objawy uszkodzonego czujnika temperatury silnika warto zwrócić uwagę?
Uszkodzony czujnik temperatury silnika może zostać zasygnalizowany za sprawą palącej się kontrolki Check Engine. Żeby uniknąć potencjalnych problemów z jednostką napędową, należy dokonać kontroli motoru lub udać się w tym celu do mechanika.
Inną oznaką zepsutego czujnika temperatury płynu chłodzącego, jest przegrzewający się silnik. Dzieje się tak dlatego, ponieważ sensor wysyła błędne wiadomości do systemu sterującego jednostką napędową. W efekcie układ wydaje polecenie podniesienia temperatury motoru. W takim przypadku objawem jest problem z odpaleniem auta lub stukanie jednostki napędowej.
To może być kolejna wskazówka, że jest uszkodzony czujnik temperatury silnika. Błędne komunikaty mogą powodować, że jednostka napędowa źle oblicza mieszankę paliwowo-powietrzną w jednostce napędowej.
W rezultacie paliwo nie spala się w komorze spalania, a rurze wydechowej. Efektem jest czarny dym z rury wydechowej. W momencie, kiedy z otworu wydobywają się gęste kłęby dymu, lepiej zaprzestać jazdy i skorzystać z holowania.
precyzyjnie do swojego auta po typie silnika lub numerze VIN
Zwróć nieużywany towar i otrzymaj zwrot pieniędzy
Sklep z certyfikatem SSL
od zamówień powyżej 390 zł